20 de desembre del 2012

Redes 40: Educación emocional en el útero materno

Nueve meses de embarazo con controles regulares a la madre y al feto... pero ¿alguien tiene en cuenta el estado emocional de la embarazada? ¿Somos conscientes de que el estrés de la madre llega hasta su bebé? Eduardo Punset descubre, de la mano de la investigadora en psicobiología perinatal del Imperial College London, Vivette Glover, la estrecha relación entre las emociones y la vida en el útero materno
PART 1
.
 PART 2


Les emocions i la Marató de tv3

HOLA BLOGGERS!
Avui volem fer referència al passat diumenge16 de desembre, ja que es va dur a terme la Marató de tv3 amb la lluita contra el càncer.
La Marató de TV3 és un projecte solidari impulsat per Televisió de Catalunya i la Fundació La Marató de TV3 i enfocat a obtenir recursos econòmics per a la investigació científica de malalties que, ara per ara, no tenen curació definitiva. Però La Marató de TV3 va més enllà de l'obtenció de fons. Té una important tasca de sensibilització de la població catalana respecte a les malalties a les quals es dedica i a la necessitat de potenciar la recerca científica per prevenir-les i/o curar-les. Per a La Marató és tan important la recaptació de diners com la divulgació científica, la conscienciació i l'educació de la societat en la cultura científica.
El càncer és la causa principal de mort de persones entre els 35 i els 70 anys.  La recerca científica va obrint noves vies per tractar i curar aquesta malaltia.  La Marató de TV3 va celebrar ahir 21 anys assolint un èxit rotund de participació social i de recaptació, situada en 10.113.152 €, un marcador rècord en la història del programa. La xifra és provisional, ja que s’incrementarà fins al 31 de març, quan es fa el tancament definitiu d’aquesta edició.

Des de les 10 del matí i fins a la 1.26 de la matinada, Ariadna Oltra i Òscar Dalmau van conduir un espai que va desplegar la seva fórmula única, ideada fa 21 anys, per estimular la solidaritat i la mobilització ciutadana. Les històries reals de persones que han tingut o tenen el càncer, la divulgació científica a través dels metges especialistes i els recursos visuals i una gran dosi d’humor i espectacle van ser els ingredients que van omplir les 15 hores llargues de programa en directe, que va tenir 396.000 espectadors de mitjana i una quota global del 18,9%.
´
Hem cregut adient i profitós dedicar una publicació del nostre blog a aquesta mostra de solidaritat, ja que aquest projecte també desperta moltes emocions i sentiments, tant pels que pateixen la malaltia com els familiars, amics i coneguts d'algú que la pateix; tant pels més grans com pels més petits.

Tot seguit, em adjuntat un vídeo del YouTube d'una de les cançons del disc de la marató: "Tornarem".





Esperem que us hagi agradat. Fins la pròxima!
SALUT!!!: :)